2015-04-30

Funderar ni på att gå in på den tyska marknaden? Är ert företag redo för nästa steg eller finns ni redan i Tyskland men vill lyckas ännu bättre?

Tysk-svenska Handelskammaren bjuder i samarbete med Handelskammaren Mälardalen, Business Sweden och Almi/Enterprise Europe Network in till ett halvdagsseminarium med fokus på hur ditt svenska företag lyckas på den tyska marknaden. Seminariet kommer att innehålla information och inspiration om bl.a. affärsutveckling, marknadspotential, kulturella skillnader samt tips för hur du bygger upp en försäljningsstruktur i Tyskland. Alla branscher är välkomna men seminariet riktar sig främst till tillväxt- och exportföretag. 

Program:
8.00-8.30 Frukost
8.30 Välkommen Handelskammaren 
8.40 ALMI/Enterprise Europe Network,TobiasTorége
8.50 Business Sweden, Marie Gidlund
9.00 Det du behöver veta om det Tyska marknaden, utmärkande för tysk affärskultur, konsumtionsvanor och köpbeteenden. Tydliga affärstrender. Juridiska hinder m.m, Svensk-Tyska Handelskammaren, Timo Kabus
10.30-11.00  Frågestund

Tid: kl 8-11 den 29 maj
Plats: Elite Stora Hotellet, Västerås
Anmälan